Un nou sondaj realizat in randul proprietarilor de caini din Europa si America de Nord arata cum calitatea produselor si aportul nutritional sunt importante, in timp ce hrana uscata si dulciurile sunt populare.
Majoritatea proprietarilor de caini din Belgia, Canada, Franta, Marea Britanie si Statele Unite, chestionati cu privire la obiceiurile lor de hranire a cainilor, au declarat ca principalul criteriu in alegerea unui produs este calitatea hranei.
Acesta a fost primul criteriu pentru 60% dintre cei aproape 1.500 de proprietari chestionati de revista Pets International si Yummypets, o comunitate online pentru proprietarii de animale de companie.
Alte valori exprimate in alegerea hranei pentru caini au fost aportul nutritional, selectat de 50% dintre respondenti, urmat de pret, cu 42%, beneficiile pentru sanatate, cu 29% si gustul aromelor, cu 23%.
Interesant este faptul ca un sondaj separat realizat de agentia de cercetare a pietii Mintel din Marea Britanie a aratat ca 60% din randul proprietarilor de animale de companie acorda prioritate beneficiilor pentru sanatate in alegerea alimentelor pentru copiii lor patrupezi.
Evident, nu este o comparatie directa, unul dintre sondaje fiind axat pe achizitionarea de hrana pentru caini in mai multe tari, in timp ce al doilea se refera la hrana pentru animale in general, intr-o singura tara.
In plus sondajul Pets International/Yummypets arata ca 62% dintre respondentii din Marea Britanie verifica lista de ingrediente a hranei pentru caini in ceea ce priveste valoarea nutritiva, beneficiile pentru sanatate sau impactul ecologic.
Hrana uscata, recompensele si preturile spre nisa de mijloc
De asemenea, majoritatea proprietarilor de caini din sondajul Pets International/Yummypets prefera sa hraneasca cu mancare uscata, in proportie de 65% in total.
Hrana uscata pentru caini este deosebit de populara in randul respondentilor francezi (83%), canadieni (75%) si belgieni (68%). Mai mult de 30% din totalul celor care au raspuns la sondaj au declarat ca hranesc cainii cu o combinatie de hrana umeda si uscata. Acest lucru este predominant mai ales in Marea Britanie, unde 56% dintre proprietari fac acest lucru.
Si recompensele sunt populare, patrupezii fiind rasfatati zilnic de 63% dintre toti proprietarii de caini; din nou, respondentii din Marea Britanie se remarca, cu 75% dintre ei oferind zilnic recompense pentru caini. Doar 2% din totalul respondentilor au declarat ca nu ofera deloc gustari.
In ceea ce priveste pretul, alimentele pentru caini cu pret mediu si premium sunt cumparate cel mai des de toti proprietarii de caini intervievati, in proportie de 40% si, respectiv, 37%.
Mult mai putini cumpara hrana pentru caini superpremium (9%) sau „low cost” (7%). Dintre diferitele tari, proprietarii de caini din Franta (46%) si Canada (41%) sunt mai predispusi sa hraneasca cainii cu hrana premium, in timp ce 47% dintre proprietarii din Marea Britanie cumpara produse cu pret mediu.
Avand in vedere ca aportul nutritional ocupa un loc destul de important pe lista de criterii de selectie a unei hrane pentru caini, cateva calitati particulare ies in evidenta pentru acesti proprietari: aportul echilibrat de hrana (70%), digestia usoara (56%) si pielea si blana sanatoase (49%).
Unde e puiul?
Referitor la proteinele preferate in hrana pentru caini, jumatate dintre respondenti au mentionat carnea de vita, urmata de somon cu 44%, miel cu 38% si rata cu 30%. Vanatul salbatic, vitelul, pastravul si alti pesti au fost alesi de mai putin de 20% dintre respondenti.
Cu toate acestea, 65% au declarat ca sunt deschisi sa cumpere alimente pentru caini cu proteine alternative, cum ar fi oul (77%), legumele/plantele (63%) sau algele (61%), dar proteinele din insecte nu au fost la fel de bine cotate.
Aproximativ jumatate dintre respondenti au declarat ca ar lua in considerare posibilitatea de a-si hrani cainii cu proteine din insecte, desi peste 20% nu ar face-o.
Dar cum ramane cu puiul? A fost acesta omis din sondaj sau doar din raportul Pets International? Este greu de crezut ca nu a fost mentionat de niciun respondent.
Articol tradus de Echipa Cattitude Brands cu scop educational si informativ. Sursa PetFoodIndustry. Link catre articolul original mai jos. Cattitude Brands nu detine textul original al acestui articol. Toate creditele merg la autorul de drept.