The Harris Poll® este unul din cele mai longevive sondaje de masurare a opiniei publice din SUA (1963), avand o reputatie recunoscuta la nivel mondial si care determina, mai ales prin intermediul online-ului, cunostintele, opiniile, comportamentele si motivatiile publicului american in general.http://www.theharrispoll.com/health-and-life/Pets-are-Members-of-the-Family.html
Si cum americanii nu se dezmint nici la sondaje, mai jos am extras cele mai interesante aspecte, unele chiar amuzante (numarul de catei in functie de optiunea politica J) dar care in final mi-au dat un sentiment de optimism si incredere ca indiferent cati zeci sau sute de ani va mai dura, “copiii” nostri blanosi vor avea o viata mai buna cu siguranta…
Despre Americani si blanosi: Chapeau!
In 2015, sondajul facut de Harris Poll arata un procent impresionant:
95% dintre americani considera animalele lor de companie membru al familiei!
Mai mult decat atat, acest procent este cu 7% mai ridicat decat in 2007, dar pentru americani acest lucru nu este surprinzator, putini dintre ei se dau la o parte in a le oferi o calitate a vietii ridicata, sentiment care a devenit din ce in ce mai puternic mai puternic de-a lungul ultimilor ani, în special in ceea ce priveste mancarea destinata animalelor de companie.
Daca ne gandim ca 76% din tot ansamblul necesar ingrijirii corecte si sanatoase a unui animal de companie o reprezinta hrana, nu este de mirare avantul si dezvoltarea companiilor de profil, mai ales pe anumite nise (recompensele sanatoase, mancarea cu destinatie speciala, alte optiuni premium) care au explodat.
Americanii pur si simplu vor „The Best of the Best” pentru blanosii lor, iar cand sunt intrebati care calitati primeaza in deciziile pe care le iau pentru hrana acestora, rezutatele sunt fara echivoc:
- Pe primul loc se situeaza lipsa ingredientelor modificate genetic (OMG), de departe cel mai important atribut pe care il iau in considerare atunci cand iau decizia cumpararii unei anumite mancaruri sau oricarui produs de alimentatie. Mai mult, atunci cand sunt intrebati pentru ce ar fi dispusi sa plateasca mai mult in intretinere si hrana, 43% dintre proprietarii de animale din SUA au raspuns clar ca pentru produsele care nu contin OMG.
- Natura a depașit știinta: daca in trecut, consumatorii au crezut sincer ca stiinta le va oferi combinatia magica de substante nutritive vitale pentru sanatatea animalele lor de companie, astazi este mult mai importanta lectia oferita de natura si pe acest lucru se iau majoritatea deciziilor consumatorilor din SUA, ca si in cazul propriilor alegeri alimentare. O hrana gatita in bucatarie va fi intotdeauna mai buna decat cele realizate in laborator.
- Parintii (sic!) animalelor de companie sunt mult mai responsabili si au inteles ca a face compromisuri, sau a fi indulgenti si a face pe plac blanosilor lor trebuie sa fie secundar alegerilor sanatoase de hrana, in ciuda expansiunii fantastice a industriei animalelor de companie in SUA. Piata americana pe aceasta industrie este evaluata la $62.75 miliarde in 2016 conform APPA (American Pet Products Association), cu o crestere de peste 4% fata de 2015 si o rata anuala de crestere de 5.4% din 2002. Piata hranei este estimata la 2016 la $24.01 miliarde. https://www.franchisehelp.com/industry-reports/pet-care-industry-report/
Comparativ, piata romaneasca a hranei pentru animalele de companie este estimata de datele Euromonitor la 170.4 milioane EUR in 2014, cu 5% mai mult decat 2013 si de 4 ori mai mare decat in 2007. La cele 170.4 milioane EUR se mai adauga 7 milioane Eur pentru servicii medical veterinare, accesorii si alte produse colaterale.
Ca urmare:
85% dintre americani (!) cred ca pot prelungi viata animalelor lor de companie in baza alimentatiei oferite.
- Chiar daca si-au invatat lectia si noul sloganul este „back to nature”, americanii au ramas deschisi si sunt fascinati in a incerca forme alimentare non-traditionale pentru blanosii lor axate pe calitate ridicata si sanatate, cum ar fi: fructe si legume de mestecat (47%), picaturi/ pulberi cu nutrienti (36%), precum si supe si tocane (35%).
- Noul trend de „umanizare” a hranei pentru animale de companie se opreste la un anumit punct, mai precis, consumatorii nu sunt convinsi ca animalele lor de companie impartasesc aceleasi gusturi pentru mancaruri mai exotice, deci nu prea curand vom vedea pe rafturile petshop-urilor mancare uscata cu aroma de „pui tandoori“ sau „carne de vita bologneza”.
Sondajul The Harris Poll® din 2016 concluziona interesant ca datorita acestei simbioze crescute intre oameni si blanosii lor, mai ales in dorinta de a le oferi cea mai buna hrana pentru a trai o viata lunga si sanatoasa, producatorii de produse alimentare pentru animale de companie se uita din ce in ce mai mult la tendintele alimentare umane pentru a gasi potentiale noi oportunitati in categoria lor (sic!).
Statistici ametitoare, dar imbucuratoare!
62%
Mai mult de trei din cinci americani aveau un animal de companie in casele lor in 2015, fie imblanit, cu aripi sau inotatoare, tendinta de crestere ramanand constanta de peste 2 decenii.
Cainii conduc detasat (71%), pisicile urmeaza cu 49%, unul din zece americani au pesti (11%) si mai putin de unul din zece au o pasare (8%) sau un alt tip de animal de companie (9%). Interesant, cainii par a beneficia din toate partile pentru ca jumatate (49%) dintre proprietarii de pisici au un caine, in timp ce doar o treime (34%) dintre proprietarii de caini au, de asemenea, o pisica.
Majoritatea proprietarilor de caini au doar un blanos in casa (61%), dar numarul mediu de caini in aceste gospodarii este de 1,6.
Proprietarii de pisici sunt oarecum mai putin probabil sa se limiteze sa aiba doar o pisicuta in casa lor (53%), iar numarul mediu de pisici sub aceste acoperisuri este 2.0.
In Romania, ultimele date arata ca 4 din 10 case din zonele urbane detin cel putin un animal de companie, cainii fiind pe primul loc (80%), urmati de pisici, papagali, pesti, testoase, hamster si porci de Guineea (date la 2013)
95%
Acesta este procentul celor care considera blanosii a fi membri ai familiei, cu 4% mai mult fata de 2012 si 7% de cand prima oara s-a pus aceasta intrebare in 2007
45%
Au cumparat cadouri pentru ziua de nastere a animalelor de companie, cu 5% mai mult decat in 2012 si 8% fata de 2007.
Procentul proprietarilor de catei versus cei de pisici care fac cadouri de ziua de naștere a acestora inclina in favoarea primilor (52% vs. 40%)
31%
Trei din zece americani gatesc (frecvent sau ocazional) in special pentru animalele lor, in crestere cu 7% din 2012 și 8% din 2007.
Proprietarii de catei gatesc mai mult decat proprietarii de pisici (38% versus 26%).
68% Republicani – 59% Democrati – 60% Independenti
In functie de convingerile lor politice, republicanii sunt mai deschisi in a avea cel putin un animal de companie în gospodarie.
Pop-up quiz: Cati catei are Presedintele Trump?
12%
Mai mult de unu din zece proprietari de animale de companie au incheiat polite de asigurare de sanatate / medicale pentru blanosii pe care ii detin. In plus, barbatii (15%) sunt mai predispusi decat femeile (9%) pentru a avea o astfel de polita
71%
Incredibil de mare procentul proprietarilor de animale de companie care le lasa sa doarm in pat cu ei.
Proprietarii de pisici sunt mult mai deschisi decat proprietarii de caini sa ii resfete in acest fel (81% vs. 73%)
64%
Procentul celor care le cumpara blanosilor cadouri din vacanta
Proprietarii de caini sunt mai deschisi in a-si arata dragostea lor, inclusiv cumpararea de vacante (70% proprietarii de caini, 61% proprietarii de pisici)
Femeile sunt cele care aduc cel mai des cadouri din vacanta animalele lor (70% vs. 58%)
12%
Numarul celor care, cel putin ocazional, aduc animalul lor de companie la locul de munca
Barbatii sunt mai predispusi (16%) fata de femei (9%).
22%
Putin peste doi din zece americani imbraca animalul de companie intr-un anumit tip de imbracaminte
$1’200 cheltuieli/ blanos/ an
Desigur, nu in ultimul rand, proprietarii de animale de companie isi arata dragostea lor si prin sumele cheltuite anual, $1,200 pe an combinat pe hrana si recompense ($ 476.6), costurile medicale ($ 425.7), pet sitting/pet hotel ($ 128,5), jucarii ($ 63,7) si alte echipamente ($97,4).
Femeile cheltuiesc mai mult pe produsele si serviciile destinate animalelor de companie decat barbatii (aproape 1.400 $ fata de mai putin de 1.000 $).
Americani care au copii sunt si mai predispusi in a avea cel putin un animal de companie decat cei fara (73% vs. 57%), fara sa mai vorbim ca si copiii din aceste gospodarii vor fi mai predispusi de a fi proprietarii de animale de companie in viitor, deoarece americanii care au avut ei insisi un animal de companie atunci cand au crescut au mai multe sanse decat cei care nu au de a avea unul acum (66% vs. 41%).
Posteaza un Comentariu